:: معرفی همایش
پیام رئیس همایش:
به نام یزدان پاک
همایش های سالانه ایرسام فرصت مناسبی است تا یکی از موضوعات تخصصی حوزه آموزش علوم پزشکی مورد توجه ویژه قرار گرفته و از جنبه های مختلف، در قالب رویدادهای متنوع و با بهره گیری از دیدگاه ها و نظرات متفاوت کارشناسان خبره داخلی و بین المللی مورد تجریه و تحلیل قرار گیرد.
اکنون که در آستانه برگزاری دومین همایش سالانه انجمن متخصصان آموزش علوم پزشکی ایران (ایرسام) قرار داریم بسیار متفخر به استحضار شما عزیران برسانم به پیشنهاد کمیته نشست های علمی انجمن و تایید هیئت مدیره انجمن، بازاندیشی به عنوان موضوع تخصصی همایش دوم ایرسام برگزیده شده است.
بی شک بازاندیشی یکی از مهم ترین و تأثیرگذارترین مقوله های حوزه آموزش علوم پزشکی است که به نظر می رسد نیازمند توجه بسیار بیشتری هم در حوزه نظری و هم در بعد کاربردی آن می باشد.
دبیرخانه همایش و دبیران محترم علمی و اجرایی همایش در حال تدارک همایشی در خور شما عزیزان هستند که امیدوارم شاهد نتایج این تلاش ها در روزهای چهارم و پنجم آبان ماه ۱۴۰۱و در جریان برگزاری همایش باشیم.
وظیفه خود می دانم از زحمات تمام دست اندرکاران همایش صمیمانه قدردانی کنم.
چشم به راه شما عزیزان در ایرسام ۱۴۰۱ هستیم.
دکتر عظیم میرزازاده
رئیس همایش
پیام دبیر علمی همایش:
به نام آن که جان را فکرت آموخت
بازاندیشی مفهومی است آسان در سخن، دشوار در عمل. سخن گفتن از آن آسان است زیرا تعریفی ساده و قابل درک دارد و مهارتی است که از ابتدای خلقت بشر در درس گرفتن از تجربههای خوب و بد با انسان همراه بوده است. اما در عمل دشوار است، زیرا انجام بازاندیشی و تجلی آن در عمل، آنگاه که بتواند منجر به تغییر دیدگاه و منش و اخلاق و رفتار شود، نیازمند به چالش کشیدن باورها و نقد خویشتن است؛ و این، کار سادهای نیست.
قدرت بازاندیشی در ایجاد تغییر، جایگاه ارزشمندی به آن میبخشد. این ویژگی چنان است که مجهز بودن استادان، دانشجویان و فارغالتحصیلان علوم پزشکی به بازاندیشی یک آرمان شهر ایجاد میکند. تصور جامعهای فرهیخته که در آن هر فرد به دنبال گرفتن بازخورد، اصلاح خود و تغییر خود برای بهبود شرایط است موجب برانگیختگی و ایجاد احساسی خوشایند است.
همایش "بازاندیشی در آموزش علوم پزشکی از تئوری تا عمل" به دنبال آگاهی بخشی است. ما میخواهیم جایگاه بازاندیشی را در آموزش علوم پزشکی از یک امر تزیینی به یک ضرورت همیشگی ارتقا دهیم. نشان دهیم که این مهارت میتواند چه نقش بیبدیلی در آموزش، مراقبت از بیمار و مدیریت و رهبری در علوم پزشکی داشته باشد. امیدواریم این همایش آغازی باشد برای اتفاقی که روزها و سالهاست منتظر رخ دادن آنیم: آمیختن تئوریهای بازاندیشی برای شکلدادن به عمل بازاندیشانه در آموزش علوم پزشکی.
دکتر مریم علیزاده
دبیر علمی همایش